December 26, 2008

Salam Tahun Baru 1430H & 2009M


If Allah ANSWERS your Prayers, Allah is increasing your faith...
If Allah DELAYS them, Allah is increasing your Patience...
If Allah Doesn't Answer, Allah has better plans for you in the New Hijrah...
May Allah s.w.t. forgive our past sins, bless our year ahead with renewed
faith
And guide us to the right path...Insyaallah
SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU MAAL HIJRAH 1430H..!!

Hanya beberapa langkah lagi 1429H bakal ditinggalkan..Maka tibanya Awal Muharram 1430H bermakna, berlalu sudah setahun pengalaman kita spanjang 1429H. Terlalu bnyk yang berlaku sepanjang tahun..suka, duka, pahit manis masam masin semuanya akan menjadi pengalaman berharga, yg dpt mematangkan kita bkn sahaja dr segi fizikal namun, secara rohaniahnya. Mungkin ada azam kita yg belum dpt dilaksanakan. Maka, ada antara kita yang 'carry forward' ke thn hadapan. Itu semua terpulang kpd tuan punya body. Sama ada meneruskan, atau melupakan sahaja. Tak tahu.


Tibanya 1430H, bermakna bermula lagi satu lembaran baru buat kita semua. Sesungguhnya, apa sj yg kita hendak lakukan, semoga diberkati Allah. Sama ada dalam rumahtangga, kerjaya, semuanya masih dlm keadaan yg samar..kerana kita memang sedia merancang namun Allah lebih terdahulu menulis setiap nasib dan perhitungan buat kita semua. Yang penting teruskan berusaha mencapai segala yg dicita2kan biar sepahit mana biar penuh liku onak duri yg terpaksa ditempuhi kerana habuan dari-Nya tdk terhitung nikmatnya..


Semoga kita semua akan menyambut kedatangan Awal Muharram ini dgn penuh keinsafan, rendah diri dan jadilah diri sendiri yg sebenar, insan yg tawaduk yg diredahi Allah sepanjang hidupmu kawan..


Wassalam :)

6 comments:

[yAN!e][pUTraJAya] said...

Salam Maal Hijrah 1430 kak tinie...

(^_^)

dari dikyah yg sayang selaloo kat kak tinie..

kekkekek


Hasnor said...

Salam Maal Hijrah 1430 utk sayang gak..semoga Allah melimpahi rahmat dan mempermudahkan segala urusan kita..kebahagiaan rumahtangga kita..sepanjang tahun baru nie n masa2 akan datang..bersyukur sgt2 sbb kali nie takde ler abg sorang2 nak mengharungi tahun baru 1430H nie..n 2009M...skrg evrythin dah berdua..sayang n abang..selamat tinggal 1429H...2008M..tahun penuh kenangan buatku...kerana mempertemukan aku dgn si dia..isteriku tercinta..the greatest gift I have ever received in my life. For this coming new year..let's make a brand new start together n steer our lives from where we are, to where Allah wants us to be..insyaAllah..may Allah shower us with His blessings and guidance. Amin.

GreenJade said...

YP - salam Maal Hijrah ontok dikyah jugeks..moga thn br mmberi 1000 makna & sinar baru utk mu..

syg kamoooOOOo jugeks :)

GreenJade said...

abg...hmm tuler bedua lebey baik..moga kite trus dilimpahi rahmat & rezki dr Allah s.w.t..semoga kasih syg kiter bekekalan hingga ke akhir hayat.. :)

Ad Rifza said...

Salam Maal Hijrah Puan Tinie..Moga bahagia sokmo-sokmo ..Insyallah... hehe

GreenJade said...

Ad - salam MAal Hijrah 2u2..tks yea..u2 sukses2 n bahgia sll yea.. :)