January 25, 2009

Beratnye Rasa Hati

Saat yg paling sukar adalah saat perpisahan dgn yg tersayang..betul tak..?

Aku benar2 terasa bahangnya bila berjauhan dan terpisah beratos2 ribu batu dgn suami tercinta..(ya lor my hubby koje in oversea uhuk) x sabar rasanya tunggu abg blk Mesia soon...windu hoooooooo ;(

syg si buta..a.ka BABY

tp..arini aku semakin terasa bahangnya when make a final decision to send BABY (my buta's kitty) to Animal's/Pet Welfare Home or any Animal/Pet's Care Home..it's mean aku akan terpisah selama-lama nya dgn BABY..oowhhh..ilang mood ceria aku..xceli it's not bcoz we hate him or not oso coz of burden but aku x sanggup melihat semakin hari semakin tersiksa hidup kucing ksyangan ku ini..pelbagai ubat tlh diberi tp..sakitnya x sembuh2...

lately kerap pula BABY kencing bedarah (sll org kata sure kna cancer dlm prot kans..?) aku fikir lebih baik dihantar di mana2 pusat penjagaan haiwan so tat BABY akan djaga & dirawat dgn lebih baik & tdk lah menderita di dpn aku..x sanggup beb..biarlah hidup BABY lebih selesa di sana..tp..benarkah pusat penjagaan or kebajikan haiwan ni mjage btol2 heh?risau pulak aku seolah2 menghantar BABY ke jalan 'terakhir'..iskhh...berpinar2 rasa wat decision nih..camne eh..?

so tat, petang td sambil2 otw ke umah cousin aku di Tasik Biru aku kuar meninjau2 salah 1 Animal Care Home @ Subang Airport Road..puas berbincang dgn Incik MD nyer..lg buat kepala aku pusing2 dengor his explanation..errgggg

pandangan dr luar..PAWS..bolehkah BABY hidup dlm kedaan huru hara bingit di sini?
Hmm...only closed on every WEDNESDAY..cam pelik lak aihh

some of the facilities..dr luar bingit tdengor2 sore anjing2 nyalak..sore kucing2nye x dengor langsung

penat mencongak2..at last aku pulang gitu jer...teringat2 BABY di umah...x sanggup plak aku nk antor ke sini..dalam dilema..lagi...

4 comments:

Hasnor said...

sayang..sian baby..kita rawat dia dulu apa2 yg patut n anta dia kat SPCA kt ampang. Kat situ dia akan dijaga ngan baik..ada dedicated veterinar n hopefully akan hepi kt sana ngan kawan2 baru dia...

said...

betui cakap abg ipo tu....
kita rawat baby kasi dia sihat sepenuh nyer

he he he....sokong abg ipo ada makna nih...hehhehe

PESANAN PENAJA - kalau balik mesia...jangan lupa beli ole2 utk adik ipo kat cheras nih...

ehehhehe

(^_^)

♥Yanie Putrajaya♥
*********************************

GREENJADE said...

abg..tu ler..bagus gak cdgn abg tuh..nnt abg blk Mesia kite gi sesame eh :)

GREENJADE said...

Yanie - a ah tu arr kans..cool idea heh :D

abg - arrr dengo tuh..ade org kem ole2 ehehehe :p