February 17, 2009

Sket muak lah..!!

Gitu ler perasaan akok at tis moment..!!
tp..guano pong akok still suke ikut pkmbgn isu politik semasa..
yg baik jd kan teladan yg burok jd kan sempadan...ngeee :D

bkn per..sedey akok nengok keadaan politik semasa negare lately..udah xde isu2 bernas lain ker dorang nih nk cari utk memajukan ekonomi & menstabilkan politik negare..sbg rakyat besa2 bosan nengok sini sinun each party bz carik slh & mjatuhkan other party..timbulkan isu2 panas yg remeh temeh, tdk sihat & kurang matang..byk tubit tektik kotor a.k.a niat jahat pihak2 unknown dalang2 nih yg akok nmpk hanya akan menambahkan lg kekusutan suasana politik negare aje..!!

Pd pndangan akok, byk mende lg yg perlu dititikberatkan contohnye isu2 yg mencengkam rakyat spt kos kehidupan yg tinggi coz harga brg yg meningkat , surcaj tambang bas yang akan dinaikkan 30%, masalah kemiskinan rakyat yg still tinggi (hah YB2 tuh rajin2lah ke kwsn2 pendalamn meninjau), then isu pemilikan tanah perumahan yg agak mengecewakan serta 1001 lg permasalahan rakyat yg x pernah abis..!!!

Fikirkan..

6 comments:

QasehNuryz said...

hoh! betul tu kak non.borin.

dik non pun x suko..
tapi x suko,x suko pun dik non terpakso baca gaks..
sng nk 'bergaduh' nti ekekekeke;p

GreenJade said...

butui2 (bak kate upin ipin) keh3 koh2

satgi kita xleh nk btekak pulok kans..kans... :p

Hasnor said...

Bese la tu...org skrg berpolitik sbb nak cari makan..diorang nie sedar ke tak yg rakyat skrg sudah berpendidikan..dah pandai menilai..btol la sayang..abg pon dah naik muak ngan suasana politik msia nie..yg rata2 tak sedar mereka2 nie lebih merosakkan bangsa drp membaiki keadaan..klakar pon ada sbb kemarok sgt nak berkuasa..dah tiba kita bela nasib sendiri dgn cara kita sendiri dan kita tak perlu mereka menentukan nasib bangsa n agama kita dgn telatah2 yg tak bleh kita terima...

[S]itie [B]Um [B]Um said...

btol2..hentikan sume perbalahan.

GreenJade said...

abg..butui2..stujus2.. :D

GreenJade said...

Siti-stujus