September 18, 2009

Saat itu akan pergi..

Betapa cepat masa berlalu
Ramadhan akan pergi
Syawal akan menjelma
'Hari Kemenangan' itu akan tiba
sgt2 dekat..
hanya tinggal kurang dr 48 jam
tp..aku agak sedikit kecewa
bila ada segelintir teman2/kenalan2
yg tlh salah mentafsir HARI RAYA
bg mereka HARI RAYA itu
semuanya perlu lah yg baru-baru belaka
tukar itu ini..ganti yg lama kpd yg baru
jika tidak itu bkn lah nama nya
HARI RAYA
......"thn ni akak x beraya lah dik,abg br kene buang keje"
...."saye mungkin x raya thn nih..bajet xde"
..."aku x beraya, kene keje..so no meaning beraya sorang2 kt Osaka nih"..
..."bg aku..raya @ tidak..sama jek..bkn penting..lg pon aku dah xde sape2 di dunia nih"
aikkk...gitu pulok?? hmm..
antara petikan dialog2 teman2
yg membuat aku sedikit 'terangkat kening'
dgn menjelangnya HARI RAYA
apa kata anda?
tersalah tafsir...?
atau
tersasar pemahaman tentang pengertian
HARI RAYA?

2 comments:

The Hobbit Frodo said...

raya sentiasa best!

tapi tahun ni mungkin hambar sket

dah xder insan yg tersayang ~

doakan ketenangan arwah di sana

tapi sambut syawal tanda kemenangan kita di bulan posa kan((ustaz kat mesejid kata))


jomm raikan syawal!!! hikhihik

GreenJade said...

TheHobbitFrodo-xpe..byk kan berdoa utk arwah yea.. :)

salam syawal.