October 12, 2009

Ujian

Mood: Sad

My lovely blog
hari ini aku sgt teringin utk mengadu pd mu..

~~~~~~~~~~
aku akui hidup ini penuh dgn ujian
ujian mmbuat kita lebih tabah, matang, & kuat utk menempuh hari mendatang
DIA mendatangkan ujian dgn bersebab,bkn sengaja..
dsbaliknya..terkandung segala rahsia, hikmah & rahmat yg tersembunyi
utk kita selami..jgn pernah menyesal & mengeluh atas segala ujian dr-Nya
jd kan sbg pendorong & smgt utk terus bjuang dlm hidup mu!
~~~~~~~~~

wahai blog ksygn,
aku sdg bersedih..berkecil hati
hati yg terluka & berdarah..sgt pedih!
kdg2 x termampu utk menelan sgala kepdihan itu
bknlah aku bsedih dgn ujian2 yg tlh dilalui itu
tp..aku bsedih kerana manusia2 itu yg tdk reti mengenang budi
manusia2 yg EGO yg besar kepala
yg tdk pnah rs bersalah yg tdk pnah tahu utk menghormati
pngorbanan insan ini selama ini
mereka hidup gembira atas kesedihan aku!
mereka hidup senang atas kesusahan aku!

tp..aku yakin saaat itu akan tiba..
ALLAH itu Maha Adil, Maha Saksama
moga pintu kesedaran akan terbuka juga suatu hari nanti
wpon tika itu aku sudah menutup mata..
biarlah mereka sedar bhw mereka terlalu bersalah & berdosa!

apa pon..ksykuran yg tdk terhingga di atas anugerah yg tdk ternilai dr-Nya
atas kurniaan seorang suami tdk jemu2 melayan kerenah isterinya
yg menjadi sumber kekuatan utk aku terus berdiri
yg sll ada memimpinku tikaku teraba2 mencari arah tujunya
yg sll ada dlm setiap hembusan nafasku tika aku tcungap kelemasan
yg sll ada disisi disaat aku amat2 memerlukannya


***maafkan aku blog..fikiran aku sdg bercelaru, kecewa, marah,geram & ntah apa2 lg bersarang dihati.Cuma kesabaran & kata2 smgt2 dr hubby m'jd pengubat hati kini. Tp..aku juga takut..kalau2 ksabaran itu tdk terkawal kerana sabar juga ada batasannya..ya Allah ya Tuhanku, berilah aku kekuatan & tingkatkan lah thp kesabaranku..Amin...***