December 8, 2009

kes bagasi hilang di mata...

Kisah smlm..tp ape slh nye nk citer gak kans..

Petang smlm..ms onda way blk keje tdgr celoteh DJ Anne di siaran hot.fm mngenai bagasi beliau yg tlh 4 hari hilang di KLIA tika pulang bcuti dr Indonesia..mmg sgt2 sedih bile khilangan brg yg bharga..tmbhan pulak bile dh spend byk beli sovenir bagai gitu..byrn ganti rugi pon x berbaloi dgn cost yg kite dh spent ye x? simpati dgn nasib anne..x tau lah whether she has manage to get back de luggage or still remain MIA..? bsbr ye dik mane tawu sok luse dpt blk bag tuh..pray harder! [haihh mcm le Anne tu nk bace blog akok ye dok hik hik :]


Then de same thin' oso hapen to my hubby ms beliau pulang beraye Aidil Adha baru2 nih..lame gak menunggu bagasi yg x muncul2..mmg sgt2 suspens & cuak2 occay..lemah aje suara hubby di hujung talian..akok yg sdg menunggu di parking bay udah cam fanas2 bontot & sgt2 cuak2 gitu..since akok pon pnah mhadapi the same case so cpt2 suh hubby asked them to make an announcement cpt2 kut2 ade sesape teramek bagasi beliau..

But then syukur sgt2..at last luggage beliau has bn found tlh 'melenggang-kingkong' wit another luggage's trip distribution ontah dr flight mane..terlambat almost sejam lebih or 2 jam ek abg? lame tuh MIA [missing-in-action]..bisa bikin panas hati jek..seb hubby sorang yg sgt2 pnyabar..kalu akok..mau dh meroyan sket2 kt situ hahahaha!! niway still x puas hati lah..agak kerap gak hapen..dulu time akok kna almost 3 hrs waiting seb baik jupe blk..tp sape nk jwb ketidak efisen nye service di KLIA? uols penah kene x kes gini? manis tp pahit2 masam gitu hehehehe :p

4 comments:

rasp said...

sis, i pun dengar kes dj anne hilang luggage tu....sian kan...
sib baik luggage hubby u ada kan....
kalo i pun meroyan sis....
kalo dibayar balik pun, mmg tak setimpal dgn kehilangan tu....

GreenJade said...

rasp-tu ler mmg x worth it dgn harga & keringat kite oso efforts kite ye x?

NORHAYATI BERAHIM said...

ada beberapa syarikat penerbangan yang selalu ilangkan beg2 ini, selalu orang cakap Qatar, Gulf Air..dan syarikat ini penerbangan selalu delay, dua taun lepas, masa balik dari qatar, akak ilang beg juga, buat report, dua tiga hari kemudian..ada teksi datang antar ke rumah..semua barang ada, tapi baju semua basah..agaknya beg akak tu masuk ke laut dijumpai semula kot..ha.ha..nasib itu semua baju kotor, barang2 berharga semua akak buat as hand luggage

GreenJade said...

NB-hehe sian akak seb dpt blk.camne la brg2 dlm beg bley basah ye kak? teruk lah airways tuh hehehe

tp kalu airways yg berprestij pon bagasi bley ilang..err x ke sumwhere sumting wrong tuh ye x?