January 26, 2010

Kesian mak

sempat pulak akok snap poto mak sejurus dimasukkan ke emergency ward tadi..



Tekejut tgk mak pagi2 tebongkok2 tergigil2 seluruh badan spt menahan sakit yg terlampau


tanpa bpikir panjang..cpt2 mandi..sarung baju terus bw mak gi spital


hajat ati nk terus ke private medical centre jek..tp di sbb kan rekod mak sume nye di HTAR..makanye tpaksa le bgegas aku ke sana jugeks.. (mak adalah bekas pesakit pneumonia kronik pernah koma di ICU selama 2 weeks...asek kuar masuk spital dh almost 9 years..doa aku moga Allah terus mngurniakan ksihatan yg bpanjangan selamanya utk beliau..)

kesian mak lately selalu sakit2..aku tlh cuba menjaga beliau sebaik mungkin malah aku rasa yg terbaik sekali..demi mak aku sanggup bkorban apa saja..wpon terpaksa bjauhan dgn encik hubby..wpon aku tahu seorang isteri perlu sll di sisi suami tapi apalah daya ku..syukur aku dgn suami yg amat2 memahami keadaan..

tp aku sedih bilamana kesihatan mak sering terjejas di sbb kan masalah org lain..di sbb kan beliau terlalu memikirkan masalah org lain..sdg kan org lain itu..hanya bertepuk tangan bersenang-lenang di ulit mimpi2 indah..mereka hidup gembira di atas kesedihan mak..kesedihan aku..mereka hidup senang di atas kesusahan aku..kesusahan mak..mereka2 itu yg selalu mengambil kesempatan atas kelembutan hati aku..hati mak..sabar lah wahai hati..