May 16, 2010

Ape Daaa..!!

(kejadian di pasar borong basah)


Kes 1
Aku: makk..sehgak2nye ikan senangin tuh.Masak pe sedap?

bile byk2 ikan dok bekumpul 1 geng gini aku mmg kompius derr..!!

Mak: anak betuahh...udah besor panjang ikan gelama ngn senangin pon x kenal lg eh?
(Sambil jeling2 361 derjah kat aku)
Tokei ikan : (Sambil tesenggey cam kerang dh busuk) itu gilama la adekk!! RM14 1 kilo!bape ekor mau?
(hamoi2 dia igt aku tokei kedai mkn ka?)
Aku: (t'senggey2 smbil tunjuk gigi kapak aku smbil tgaru2 ketiak kanan). oo gilama? 1 ekor kasi ensem2 cun2 sket arr!! kehs2 :))
(alerrr malu nye mokcik2 kat blkg ai dok jeling2 manje..tebal 4 inci muko den..rase nk nyurok dlm baju ekekeke) :p

Kes 2
Aku: uikhh besau2nye limau kasturi nih.Mokcik kasik saya 2 bijik limau kasturi ya! (dgn pnoh konfiden begaye2 smbil tgn tunding2 ke arah limau purut!!)

adek2 kakak2 ni le rupe limau kasturi akok yg x bape kasturi nye..kah kah kah! :p

Tokei limau: (sambil2 garu2 cuping tinga smbil kerut dahi dgn gaya cuak2 itik) errr nih limau purut dik..org buat ubat..kasi buang kelumumur. Tp kalu limau kasturi nun yg kecit comei nun hah!!
Aku: (terlopong 361 derjah) oooOOoo limau nih dh tuka identiti la ek mokcik??Dulu sy beli dok pakai nama limau kasturi lg (kah3 ayat cover line x bley blahhh!!!)

7 comments:

Mama Hanim said...

huhu.. cmtu la agaknya bila tuan puteri tinie mencemar duli kan..hehe..

hentam saja lah.. janji dpt apa yg kita nk tu kan..

said...

hahahhahhaha....
gelak sama ahkok....
ikan pun tarak kenal..

sama la mcm adik mu ini..
mana pernah beli ikan kat pasor...
dok ghisau nih...
lepas kawin...mak mertua ajak pi pasor....
mau ai pi beli ikan dugong wat masak sweet sour

kuikuikui

Anonymous said...

apakah?
haahahahah

rasp said...

hahahahahaha...tapi i leh join u lah bab2 tak kenal ikan....hahahahaha...
kalo nak ikan, main tunjuk2 je...
"Tokei, bagi ikan nie sekilo" takut termalu muahahahaha
Kalo lah anak2 ku tahu, malu wei :D

GREENJADE said...

Mama-hahaha asal ade bunyik kira dah ok la tuh kans..ihiks :D

Yanie-hahahaaha!! kompem mak emntua fitam!!

moral of de stori: kena belajor kenai2 ikan nih dik..setat mlm nih gak kene gi pasor selayang nih!! wakakaka!!

GREENJADE said...

jane-mmg ape2 aje ahkok nih Jane ihiks :D

GREENJADE said...

rasp-owhh ade geng upenye..bley geng sama2 gi pasar nih sis hik hik hik

syhhh..jgn sakap kuat2 nnt sapphire dengor whahahaha!!