May 31, 2010

Kejutan yg terkejut

Since last Saturday aku dikejutkan dgn kejutan2 yg x dijangka..

Last Saturday mndpt pkhabaran pemergian ibu saudara (Wan Nah) menghadap Ilahi. Aku x dpt pulang ke Perak kerana ksihatan makBonda yg tdk mengizinkan utk pjalanan jauh. Hanya doa,Yaasin & Al-Fatihah dr jauh aku sedekahkan..Al-Fatihah.

Semalam..mdpt msg dr Yanie mmberitahu keta beliau dicuri diparkir lot JUSCO,Cheras.Mmg aku betul2 tekejut & terkesima sekejapan. Aku pulak yg terasa sgt2 sebak dgn kejadian yg menimpa beliau. MOga beliau tabah dgn ujian.Doa akak moga keta Yanie ditemui & dipulangkan semula oleh pencuri brengset itu.

Hari ini..pagi2 aku dikejutkan dgn pkhabaran kepergian isteri sepupu aku, Azura Ahmad menghadap Ilahi sebelum subuh td... Wpon beliau isteri kpd sepupu aku, tp kami mmg rapat & saling ziarah-menziarahi bila2 ada mejlis keramaian. Seorang yg cantik, baik, bijak, & periang yg hari ini aku hanya mampu memandang sepi jasad beliau terbujur kaku menanti saat dikebumikan. Aku betul2 x mampu utk menatap wajah beliau buat kali terakhir td..aku sgt2 sedih teramat. Hanya ayat2 suci Al-Quran yg mampu aku sedekahkan. Al-Fatihah utk beliau.

3 comments:

said...

semua yg berlaku...ada hikmah nyer..

salam takziah....

Mama Zharfan said...

salam ziarah & takziah jugak..me blogwalking...nice blog :)

Mama Hanim said...

segalanya ada hikmah..

Al-Fatihah utk arwah..