July 25, 2010

luahan perasan yg perasan

Ni nk gosip sket
ala..pasal jiran baru depan umah aku nih
tak 'mesra alam' langsung

sejak bpindah sbulan yg lps
sekali pon x pernah betegur-sapa
aku senyum, angguk2 x pernah berbalas
(bak kate omputeh..deme buat donno gitu..auwwwuuu)

mase masuk umah baru dorang..
kenduri doa selamat & house warming
x jemput pon kiteworang tau

smlm buat betday party
hu ha hu ha bising kat laman taman umah dorang
(umah corner lot laman besor ler kans..kans... :p)
pon x jemput jugok
(padehal umah sgt2 setentang/opposite jek..guano tuh?)

mule tuh igt ke weols jek dorang 'bo layan'
jiran2 Melayu yg lain yg x berapa kerat pon
senasib jugok upenye..
(tepikir gak ntah dr ulu banat mane lah dtg nye deme nih x reti bejiran)

xpe lah..lantok deme lah
lama2 sok ok lah tuh kuts.. ;)
(berbaik sangka lah slalu mcm makBonda pesan heheh)

ape yg penting
aku arini sgt hepi

dpt membelasah itu doyan sepuas ati
pastu pagi2 dpt bekfas kuih seri muka & cucur kembong
buatan mak bonda
(feveret tuuhhh)

vahh seri muka & cor kembong yg dgn set pencuci molot gitu heheh

doyan yg mables itu..tp makBonda x kasi mkn abes..
nk buat tempoyak kate nye uhuhuhu

5 comments:

NORHAYATI BERAHIM said...

akak depan rumah padang Tinie. Ha ha tapi jiran semua Alhamdulilah, tak kira melayu, cina India. Kalau nak sombong-sombong suruh dia dok dalam hutan seorang dirikan..h ehe..
Tetapi mula-mulua dulu ada seorang jiran dari India, dia doktor..tak pernah senyum dengan akak dengan bibik. Tapi bila tengok Pak Seyit..kulit putih..terus senyum, terus baik. ha ha ha..aduh..manusia2

Mama Hanim said...

huhu.. jiran oh jiran.. jiran ku lg 'power'..kui3..

relaks tinie... cmtu la bila berjiran dgn manusia yg x reti bahasa kan..

GreenJade said...

NB-hehe ni kalu stok dok dlm utan..binatang2 dlm utan pon lari kuar malas nk bjiran gamaknye kan kak..hik hik hik

GreenJade said...

Mama Hanim-hehe ambo nok ketawa dekah2 tgk oghe belagok x betempat nih ekekeke

kung tau said...

jirang aku pun sama la pe'el tu.. dengan tong sampah tak katup.. tengah malam aku keluar ambik angin (isap rokok), aku boleh nampak 2@3 ekor tikus bertenggek tepi tong sampah.. dah macam kat tempat rabbit park pulak tengok.. besao²..
aku bagi salam, jawapannya cuma hangguk kepala.. aku punya boring kadang² aku tegur dia waktu dia basuh kereta "basuh kereta bang?.. sabun cap apa tu?.. tayar saiz apa tu?..".. hahahaha..