September 6, 2010

Si Itam copper mini ku?

di tgh2 rembang yg panas
berpeluh2 aku mngayuh beskal yg agak semput2 itu
serius beb..aku amat2 kepenatan
habis sudah keluar peluh2 betina dr celah2 ketiak, betis & dahi aku
aku semakin kehausan di pertengahan hari bpuasa
perasaan?
mau aje aku berbuka pose di tgh hari itu

"sahurrr.. uitssss"
owhh!!
tajam menikam suara makBonda itu menangkap gegendang tinga aku
owhh ghosak sudah mimpi mau berbuka awal itu hari

caitttss!!
b'mimpi rupe2 nye aku..
owhhh!! aku rindukan mini copper itam ku itu
dgn si itam itu lah aku berulang-alik ke skolah
sgt2 bejasa pd tuan nya yg lasak ini
kini beliau muncul kembali dlm mimpi aku sbentar td
sebijik
serupa
saling x tumpah ketampanan copper ku itu
sahh!! kompem!! itu lah choper ksygn aku

tp..dulu2
manelah ade hp bekamera ye dok?
kamera digital pon x wujud lg rasenye
kalu tdk udah byk ku abadikan poto2 incek copper kenanganku itu

jika incek choper a.k.a copper ku panjang hayatnya
maunye udah ku transformasikan jadi ghupe gini
segak & tampan sekali hehehe :p

Ngomel KakJade: owhh lame benor aku x berbasikal..ntah boleh lg cycling ke idak lah ek? last aku cycle many many many years ago dikala tenaga masih bergetah..(slalu gak aku cycling di Bkt Cerakah dolu2)..owhh rindu nye nk cycling balik..nk lenturkan blk tulang belakang yg dah keras kejung ini..nk kuruskan kembali betis bunting padi ku ini hehehe :p

No comments: