December 16, 2010

3 Serangkai 2010

Filem Melayu nowdays bercorak2 bagai
mau cite ape?
cite chenta..cite komedi..cite aksi2, cite kekeluargaan,
cite seram, cite fairy tale..?
ahh sume ada..!!!
pilihan di tgn anda ;)

*********************************
AKU TAK BODOH
**********************************

Tiz de best 2010 Malay's film eva
sarat dgn mesej2/elemen2 kekeluargaan
garapan cerita yg sgt menarik & menghiburkan
mmg x bosan langsung
sekejapan aku ketawa
sekejapan tehinggut2 bahu tahan sedan
sekejapan terkerut dahi menahan marah
tahniah utk filem ini..filem ini mmg x bodoh
& x memperbodohkan aku sbg penonton

kadang2 kite perlu beri peluang & ruang pada anak2
utk bersuara tentang rasa hati mereka
kadang2 kita perlu merenung keegoan kita sbg ibubapa
yg kdg2 spt 'kuku besi' pd anak2
kdg2 kita perlu menjadi sahabat kpd anak kita
kdg2 kita perlu bertegas pd tempatnya
kepincangan, kemelut keluarga harus dicari jln penyelesaian
melalui perbincangan & bkn lah melalui kekerasan..!!
renung2kan selamat beramal.. :)

** aku kasi 5 stars **



*********************
NGANGKUNG
*********************
b4 menonton tercari2 aku apakah maksud NGANGKUNG ini???
owwwhhhh...rupa2 mencangkung..
mmg sgt kena dgn mesej yg disampaikan

bkn aje kisah psl kaki judi..
tp byk mesej lain diterapkan juga
turut diselitkan kisah pengguguran bayi
watak Azlee sbg dokter mmg sgt kelakar
terhinggut2 kusi aku ketawa2 terbahak2

drama seram komedi yg menghiburkan hati akok

** aku kasi 4 stars **

hahahahahahahahaha
haaa sudah ko... x leh stop aku ketawa
part plg kelakar!!


*********************************
HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH
*********************************

owwhhhhh maapkan akak ye Mamat Khalid..
bg aku pilem ini agak membosankan
almost terasa ingin 'berhambus' keluar panggung semasa half tayangan
semakin mengarut2 aje jalan cerita..
bg aku walopon kelakar..tp byk part yg membosankan
ontah lah..lain2 selera lain2 rasa ye tak..?

** aku kasi 2 stars **




No comments: