May 12, 2011

penyaman kaki

stokin?
aku pon pelik nape dipanggil se-to-kin yea?
nape x dipanggil penyaman kaki ke...penebat kaki ker..
kecit2 dulu selalu bertanya sini sana mane dapat nye perkataan stokin tuh?
tapi..x pernah dpt jawapan yg sebenar2 nye..
hehehe ado2 aje ko kak Jade uii.. :p

dulu2 time kecit2 kalu dpt stokin bekaler2
bile dikawenkan dgn kasut berkilat merelip2
terasa sgt mewah & bangga
terasa feeling ala2 anak2 hartawan gitu hehe

xceli byk kelebihan bstokin nih
selain dpt menyerap peluh
dpt juga menjaga kelembapan kaki
tp..kalu udah berminggu2 stokin x basoh2
bkn nye kulat..ulat pon boley keluor yang uitss
ekeke :p

tp..nowdays..stokin dah m'jadi 1 trend/fesyen ye dok?
mcm2 aneka stokin ado..
nk yg pnjang..yg pendet..yg beropol2
yg berbunge2..yg berbelang2..yg nipis yg tebal
mcm2 ado...


nape la zmn kecit2 dulu xde pesen gini?
betui yong xde..
skodeng poto lama2 kecit2 mmg kompen nan ado..

ya ampon..mmg cute miut
siap ade rubber stopper kt tapak sock tuh
mmg bikin gerammm
meriah sokin bebudak la nih
rega pon xde la mahal cam zmn kite dolu2
suke aku sokin gini..x rimas jari2 tesepit dlm kasutk nun
ntah-ape-ape-punye-pesen
kalu kaklong2 ini berstokin menutup aurat kan lebih manis


NgomelKakjade: sori sgt2 pd tuan empunya gambo2 di atas coz akok tumpang cilok n tepek di sini..errr akok plg x suke bile di dlm opis ade org suke berstokin aje tanpa kasut melilau2 ke ulu ke ilir di dlm opis..nak2 pulak bau asyemm yg memeritkan lobang idong ai...yerkss eiiii..uhuhu

6 comments:

kasihredha said...

penyaman kaki tu comey2 le.
Kalau ada waktu kita kecil2 dulu kan best...hihi
Apakata kita kasi nama lainnya : glove kaki

Kamariah Awang said...

Okey jugak... semoga yang ada masaalah kaki berbau tu, boleh cubalah yeer!

MULAN said...

kita suka stokin... yg ada rubber utk budak kecik takut licin.. tapi patut buat utk budak besar jgk.. sbb lari dlm rumah buat keje dari dapor ke depan... hahaha...

Mamachia said...

tak tau apa namanya ni kan? suka tengok baby punya ada patung2 comel lagi. kak perna pakai yang ada patung itik masa pantanglah.

GreenJade said...

Mulan - ye la kak stokin utk remaja purba mcm kite pon patot ade rubber stopper tu kans hehehe

GreenJade said...

MamChia - ooo sure nmpk comel kan hehehe..nowdays stokin utk dewasa pon dh byk mcm2 corak kan sis...heheh