March 1, 2012

Short trip to Cameron Highlands

Kisah ni aku x berapa nk igt bila berlaku
seems last year Dec gitu
unplanned trip
main terjah2 aje during wiken
so kekdahnye 
redho menginap mana2 resort yg available aje lah 

kbetulan bapa adik ipo keja dgn MARDI
makanya kami dpt penginapan di rumah rehat Ko-MARDI
cantik tempat ni..
udah dibuka juga pada org awam
rate pun amat2 berpatutan, 
dua bilik tidur & 2 bilik air
disediakan ketuhar utk memanas
mmg selesa lah

mau contact nos nya?
 ada tertera di bawah ya



sila zoom utk dpt kan contact nos nye..

lokasi di Tanah Rata..berdekatan bus station..

melalui kebun2 sayur..best lah

aksi warm up akan bermula

apa2 aje lah posing nya..

kami sehelai sepinggang..underware..sweater sume terjah di pasar malam Brinchang & kedai2 sekitaran Brinchang

paling suka tiz pix..


org lain sibuk terjah stoberi..aku pulak sebok dgn belian biji benih utk berkebun keh3

kami akan mendaki ke puncak BOH,Sg Palas di dlm hujan..
separuh jalan dah mengah2..kesian makBondaku
semangat beliau sgt kuat

hahaha tgk lah tu..gigil2 kaki yea..
mmg mencabar mendaki di dlm hujan..


muka bangga berjaya ke puncak!
wajib bergambar di depan signboard BOH ya
mercu tanda udah smpai ke sana

sesi menjamu tekak

makcik2 yg kelaparan :p

dah kenyang, tenaga dah kuat.. baru lah mampu tersenyum

geram aku intai2 ladang teh kat bawah tu
tetiba tgk ambil mood OMBAK RINDU pulak ekeke

mmg geram!
saujana mata memandang

okei cio cin cio..mau terjah KEA farm Brinchang pulak..jommm..!!

12 comments:

Mama Ema said...

seronok bercuti di sana...

GreenJade said...

kalu proper plan lg seronok kuts..ini main terjah2 aje..hehehe

kasihredha said...

akak dah tak leh nak bergambor loncat2 mcm tu dikkk...tak terlonjat..berat sgt...hihi.
syokkkknya...rindu restro BOH tu,,,udara segarrr

m.u.l.a.n said...

ohhooo.... bestnya.. nak stroberi...

Mama Hanim said...

Mmg best kan..eh sama lah n3 kita.. Mcm dh janji2 plak..kih3..

Stoberi n ladang boh tu mmg cun sgt kan..

Tinie naik ikut exit tapah ke dri k.l?

GreenJade said...

KR - hehe tu pun loncat suku inci pon tak smpai sis..tak tau bahagian mana yg berat dah..hehehe

GreenJade said...

Mulan - hehe gi ladang stoberi MARDI kak..best..ada farm contoh..seronok lenjan stoberi situ haha

GreenJade said...

Mama - ehehe kbetulan pla yer..ladang BOH mmg best..mcm syg nk turun..

ambo ikut exit Tapah..dekat sket dr KL..

IxoR@ said...

cameron... pegi banyak kali pun tak jemu!

insyaallah... may ni, nak ke sana...

aTy _faRed~ said...

dolu2 mase sebelum kawen pernah sampai sini..tapi balik hari jer..lepas kawen teringin nak gi lagi..nak tidor kat sane..tapi tak berkesempatan..lelagi sekarang dah sarat..insyaallah nak gi jugak lain kali nanti..:)

GreenJade said...

Ixora - betul tu kakPora..mmg tak pernah jemu2. nk pulak melepak mkn stoberi..mmg heaven..yu

GreenJade said...

aty - InsyaAllah pasni boleh lah pegi bertiga family..baru best ye tak?