April 12, 2012

Posto posto..Mrs NB bersama 6 Sahabat di PBAKL 2012


YEY!
Koleksi resepi kami 6 sahabat kpd NORHAYATI BERAHIM 
bakal berada di pasaran tak lama lagi
kawan2 boleh serbu koleksi comel & gorjes ini 
di Pesta Buku Antarabangsa KL, di PWTC 
(yg bakal berlangsung dr 27/April ~ 6/May ini ya!)

macam2 menu ada..
Melayu tradisional, moden,Thai, Turkey semua ada

Selain menulis novel
sebenarnya NORHAYATI BERAHIM juga mempunyai bakat
dan kepakaran dalam bidang masakan
semejak saya sakit ketika 1st trismester kehamilan
sudah 3 kali menu "KOFTE" (masakan Turkey beliau) tlh dijamu kpd saya
dan itulah makanan yg boleh diterima tekak setakat ini
ngengade jugak baby kakJade ni yer..
moga2 esok keluar ke dunia chomel macam baby Turkey ya ..ehehe

nak tau resepi nye?
ada di dlm koleksi masakan ini
aku juga turut menyumbang 4 resepi kesukaan hubby
moga jadi kesukaan semua juga :)


RM15.90 (diskaun sbyk 20% pd PBAKL nnti ya)






28 comments:

CikPuanHaLia said...

Suka memasak walaupun tak reti sangat :)

HaSue said...

salam..
wah,menarik..boleh la cari kat pasaran nanti..leh cuba sendiri kan ..
baru tahu ni,ingatkan dia pakar novel jer.. tq sharing ^_^

Kamariah Awang said...

Kalau menu yang jarang2 masak, memang perlu tengok buku resepi...

Balqis Nazid said...

tak sabar weeee....
excited pun ya, nak tengok hasil kerja kita jadi buku...

tak sia-sia berdiri shoting dari pagi ke petang weeeee.....

kasihredha said...

insyaAllah akan beli nanti
akak pun suka menu turkey ...ada geng dgn baby :)

rasp said...

wahhhh menariks nie....
hopefully dpt lah terjah pesta buku tu nanti....

GreenJade said...

CikPuanHalia - takpe sow2 kayuh lama2 nnti terer ler.. :)

GreenJade said...

HaSue - boleh..jgn lupe serbu pesta buku nnti ya.resepi semua mudah2 aje.. :)

GreenJade said...

KA - betul ma..sbg panduan kan..jgn lupe serbu tau ma..hahaha siap bg reminder pd ma gitu hehehe

GreenJade said...

Balqis - tu ler..teringat live shooting tu kan..bedebor2 cameraman shoot step by step..tp bila dah siap..rasa lega sgt2..hehehe

GreenJade said...

KR - sila2 sis.boleh geng dgn baby nnti. suke benor dia masakan Turki.hehe

GreenJade said...

rasp - terjah jgn x terjah sis..dah dekat tu..boleh dapatkan di booth NB Kara ;)

m.u.l.a.n said...

waaahhh... tahniah semua..!!!

nak jgk beli senaskah ni nanti..

GreenJade said...

MULAN - tenkiu tenkiu..sila2 sis..sgt2 berbesar hati ni.. :) *hugss*

QA's ~ mamapapa said...

jmput follow kmbali :)

Nieza said...

Assalammualaikum, menarik buku resepi tu..dok jauh ni kena tunggu blk Msia la cari nanti:)

sudipVSsenduk said...

dulu rajin baca novel Norhayati ni.. tak sangka dia ada buku masakan, nnti saya terjah ke PWTC

GreenJade said...

QA's - thx sudi sggah sis..shall folo u back yeah :)

IntaNBerliaN said...

mak sy sk beli buku resepi tp msk xjugak..hihi

eita said...

pernah baca novel dia je..
ni baru tahu yang dia pun ada bakat memasak...

GreenJade said...

Nieza - xpe boleh pos..kalu nak nnati inform kite yer..suke tgk bunga2 cantik2 kt blog sis tu..i like like like :)

GreenJade said...

sudipVssenduk - terjah jgn x terjah booth NB Kara nnti ya.*hugs* :)

GreenJade said...

IntanBerlian - hehe sama lah mak saye sis..koleksi menimbun2..tp masak dia ikut resepi dia sndiri gak..hehehe

GreenJade said...

eita - beliau mmg serba boleh sis..belum tgk hasil bekebun beliau lg..cantik2 bunga2 kat laman rumah beliau.. :)

MOH KEMBARA said...

Salam Yong,
Salam kenei dr Istanbul, tima kasih follow blog akak.
Tahniah, dah buat koleksi buku masak. Mesti hebat sbb international ni!

GreenJade said...

MOHKembara - thx sis sudi singgah2 dr jauh nun..hehe

ala..baru 1st trial sis..compilation resepi 6 sahabat Puan Norhayati Berahim :)

MamaEma said...

owh, ada kat pesta buku yer..INSYAALLAH

GreenJade said...

mamaEma - iyer ..jgn lupe terjah yer..hehe