February 5, 2013

Aduh..aduh...aduhai


Kisah benar - Dialog di meja makan antara anak & ayah



ecah  : ayahh...nk dodok (duduk) ayah (nk tumpang riba ayah)

ayah  : punggung kakak besor..x muat kusi ayah lah


si anak kelam-kabut mencari sesuatu..


ecah  : mana sar (seluar) ecah..manna sar...manne?


dah siap menyarung seluar bergegas semula ke meja makan


ecah  : ayahhh nk dodok ayah

ayah  : haaaa!! kakak igt pakai seluar punggung kakak boleh jadi kecit ke? (tp mau x mau si ayah kena jugak memangku si anak sambil makan..hihihihi)


kami : kah kah kah kah..ecah oohhh ecah...mana punye idelisme lah ini budak gunapakai...ekau igt pakai seluar punggong boleh jd mengecil ke nak oii??


Ngomel KakJade: kadang2 kanak2 ni kretif cara memikir..kadang2 tak terjangka difikiran warga2 remaja  purba macam kita ni..kan..? hihihihihi. 


aduhai ecah ohhh ecah
(perasan gorjes dgn muka yg bertampalkan krim muka mama nya..keh3)


10 comments:

wahida said...

budak2 mmg kreatif kan nok...kadang lawak, tapi itulah tandanya bijak...

amirah said...

hahaha...memang adaaaa je idea dorang ni

IntaNBerliaN said...

haha mmg kreatif betoi ni

QueeN TerataI said...

budak2 mmg byk akal... mmg kdg2 kita pun tak terjangka tindakan diorg tu..

GreenJade said...

wahida - mmg pun..tu le cara dorang develop brain hihihihi

GreenJade said...

amira - itu le hari2 ade je benda lain2 dorang buat..ada aje idea

GreenJade said...

IntanBerlian - hihih itu ler sis..

GreenJade said...

QT - hehe kdg2 kite pulak jd pendek akal melayan bile dorang create byk akal hihihi

QasehnyaRania said...

as-salam

sabar je la.. ;D
imaginasi mereka tinggi

GreenJade said...

QR - hehe itu ler kan sis..kdg2 diluar jangkaan kita.