November 23, 2008

Iskhhh Kamu nih..

Hahhhh asal pagi2 sblom gi keje si manje ni slalu bikin kacao..aku carik bwh keta dia da masok dalam keta lak..aku baru nk reverse kuar gate dia dah tggu kt ujung pagor..aduh fenin mokcik...

petang2 lak cam betol dia bunyik keta aku dari jauh..awal2 dah tggu kat gate..aku pon x pasti bunyi ktea ker or bau keta aku ntah..lg skali bikin kecoh + letih ngn telatah dia...da masok umah kna lak main2 kejar2 sket ngn dia..so bedentum dentam munyik sora aku ngn dia besorak2 belari ke sana sini..kalu x layan kesian pulak aku..da le buta nk dipinggirkan pulak..

Al kisahnye si nakal ni dipungut oleh anak buah aku si Syafiq kat jalanan..kesian katenye tehencot2 bejalan tanpa arah ke hulu ke hilir dgn bijik mata yg terjojol2 tekuar dr lobang mata coz dipatuk oleh gagak2 itam..kejam btol gagak2 nih..atas dasar perikemanusiaan si manje ni we all bela dgn pnoh kasih syg..mmg byk cabaran bela kucing yg buta + berpenyakit..tp sumer tuh we all ketepikan & x pernah menganggap satu bebanan..kini manjer BABY semakin menginjak usia yg ke 6 bln...dah jd anak teruna sunti pon..

Actually si BABY manjer nih x kesunyian coz ade dua ekor abang angkat yg penyayang..nakal sama getik lah..yg dua ekor lg nih ntah maner punyer jiran letak dpn umah aku...asalnye punyer la ramai adik-badik..dalam 6 ekor camtuh..tp yg idup juz 2 ekor nih..sian mak aku jage siang mlm cam jage baby org lak..pepagi rabon da dengor sora jerot pekik mintak susu..tekocoh kacah le mak aku menyusu kesemua 6 ekor nih..tp sayang 4 ekor umor x panjang..apepon at least beseri gak umah mak aku dgn adenye si jantan2 macho 3 ekor nih..sayang sama kamoooo Tam,Adek & BABY..yooo..!!

2 comments:

said...

hoyeeeeeeeeee

kak tinie ku sudah pandai edit gambar

kekkekke

comel arr kucin tu

=]

GREENJADE said...

alerr sajer2 isi mase2 pree ngedit nih..tawu gak tp maleh nk setatnyer hik2 :p

tuarr kucen ksayangan beta seisi istana tih3