November 22, 2008

Sg Manik yg hening

Orang Perak mesti tau dimane letaknye Sg Manik kan? Salah 1 kawasan pengeluaran padi@beras terbesar di Perak..kawasan dimana ia juga sebahagian jelapang padi negara..berada di mukim Teluk Intan..citer ni actually da agak lama but still nk citer gak hehehe..hmm..actually kepergian aku ke sana bkn lah utk jd pesawah maupon sbg pengembara..but kebetulan utk menenangkan fikiran bagai org mengantuk disorong bantal pelawaan adik angkat aku utk bercuti di kg beliau disambut dgn sekembang2nye ati aku bak kate besor stadium aku tadahkan gitu ler ngeee.....wpon hanya 3 ari di sana byk knangan2 baru yg aku alami..dr cara hidup seharian pesawah, kenduri kendara hinggalah jenis2 masakan & makanan yg x pernah aku temui telah aku jumpa di sana..majoriti penduduk terdiri dr kaum banjar..so..mmg btol2 berbeza dgn my family culture lah..

Berada ditengah2 sawah memang mengasyikkan...aku yg suke berposing mmg x lps kan peluang keemasan mengabadikan aksi2 gediks ku di sana...hah x caye korang tingoklah kat atas tuh..syg nye foto aku di dalam sawah & aksi berakit memetik bunga@buah teratai ditengah2 sawah x dpt aku abadikan coz kamera kehabisan bateri...sedeynyer..lehai..petangnya ke kenduri pertunangan sahabat adik angkat aku..meriah bagai ouh spt knduri kahwin lagaknyer..hidangan makanan mak aiihhh berbagai aneka jenis pelbagai rupa btol2 spt knduri kahwin nih (impress aku)..siap pasang khemah bagai..door gift utk tetamu..oso hantaran pihak perempuan sbyk 25 dulang to pihak lelaki..mak aiihhh meriah bagai wehh..niway aku yg kebulor x pandang kiri kanan belasah x pandang atas bwh dah..sedap..!! yg penting mkn betambah2 x reti malu kakakaka..(ade ke yg berani nk bw aku gi knduri lg nih?)..niway my suggesstion u ol patut cuber makanan2 banjar nih..unik n colurful..aku x igt nama2 jenis2 makanan dia..agak pelik bg 1st timer like me & susah lidah nk nyebutnyer hehe..nanti2lah aku igt aku list down kat sini ahakz... :D :p


stlh puas begambar tgh2 sawah yg baru nk merimbun hijau tuh aku dibawa ke rumah sepupu Atika..eh kat luar umah tuh ade beruk..beruk ker nih eh..?monyet kut..ntah ler..dorang bitau monyet nih garang nk mampus (gertak aku ke hape ntah ler motifnyer hehe)..aku nengok asek dok melompat2 mencakar sana sini..puas pujuk2 almost 20 mins akhirnya berjaya gak aku pegang2 gosok2 muke dia yg ensem & badan dia yg busok ntah bape lame x mandi lol..korang tgk lah tuh aksi2 gedik aku dgn Syenn..glemer gak name dia cam omputih hik3..tuan umah pon pelik camne Syenn bley suke kat aku..coz dorang tau Syenn pantang tgk org asing asek nk mencakar ajer..tks Syen..dlm ati kecut jgn ckp lah..ati ade kecut muka ade takut wawawa.. =))

3rd day - x byk mende yg aku buat juz rest2 kt umah Tika..makan2..tgk2 kebun..then jenjalan sekitar Teluk Intan town ajer..bakso dia bley thn sodapppp menjilat sudu..okess ciouss...peace...!!

pen off.

2 comments:

said...

hamboi2..

yg baju merah tu
kalau dah posing
tak hengat donia

kekkekek

GREENJADE said...

tu arr pantang napok kamera jer gedik semalaya muler mai..tih2 :D