December 14, 2008

NS & MS & Bonda


Tanpa mereka hidup aku mungkin x seindah mana..wpon pelbagai kepayahan onak duri telah ku lalui utk membesarkan mereka namun mesti tabah utk menjadikan mereka insan berguna di masa depan..perit..mmg sgt perit..memang selalu *ikat perut* lah..dgn keadaan aku tika itu yg masih x begitu stabil..idup masih terumbang-ambing namun aku harus teruskan perjuangan..aku x sanggup melihat melihat kesusahan bonda aku seorang diri menanggung beban..lantas ku bw mereka ke Selangor memulakan hidup baru bersama2 aku..bondaku juga ku bw bersama..semoga kami mndapat sinar baru di sini..aku tekad..walau apapon terjadi inilah jalan yg ku pilih..!

Nurul Syafiqah permata sulung (anak saudara sulung) baru melepasi PMR..aku doakan beliau cemerlang dan akan terus sentiasa memberi kejutan prestasi pelajaran yg membanggakan spt selalu..Muhammad Syafiq permata kedua (anak saudara kedua) bakal menghadapi PMR next year..aku selalu doakan yg terbaik & baik2 utk kedua2 permata hati aku ini..wpon dr bayi mereka membesar dgn aku dibawah pengawasan bondaku namun aku x pernah berasa terbeban cuma kdg2 aku sedikit terkilan dgn 'mereka' yg sepatutnya berhak namun x pernah hirau @ bertanya susah payah jerit perih aku lalui selama ini utk anak2 mereka..malah seolah2 masih mahu meletak 100% beban itu dibahu aku.. :( mungkin ada akan bertanya mengapa aku pulak perlu galas semua beban ini kan?jawapan hanya ada pd aku...

Kini..syukur yg x terhingga kepada Allah s.w.t yg telah byk memberiku ketabahan& kekuatan menempuh sgala cabaran getir dulu..Syukur kerana kehidupan kini semakin selesa dan sempurna dgn kehadiran suami yg penyayang melengkapi & menyempurnakan hidup aku.. :)

4 comments:

Anonymous said...

anda seorng yang tabah.
teruskan.
smoga hdup drahmati allah s.w.t

QasehNuryz said...

Takpe kak,akak jaga mrk,didik mrk, ganjaran nya besar.kita ikhlas bebuat kebaikan..allah akn janjikan satu kenikmatan yg tiada tandingan.Insyallah.

GREENJADE said...

berry - tks so much dear. tks sudi folo blog akak yea

GREENJADE said...

QN - tks .. btol nikmat & rahmat allah x ternilai... :)