October 15, 2010

monolog 3

“Tanpa mulut lidah tak berfungsi, tanpa lidah mulut tak bererti.” – DR. HM TUAH ISKANDAR al-Haj

Tapi...

kalu org yg byk mulut..yg ala2 'mulut longkang' gitu. sure kite rasa rimas kans..? Malah rasa mcm nk kerat2 jek lidah beliau itu ye x?


kalu 'mulut busuk' boleh kasi cewingam kasi dia kunyah2 kasi wangi..tp kalu ini punya peel jaja mulut sini-sana..kalu di bawa smpai ke mati tabiat x harum nih..aduhhh..teruk nk menjawan di 'sana' nanti..


sakit juga hati nih..bila si kawan menalipon hanya utk tujuan 'busuk' bacin..aihh


Mulut longkang : pret pot pet pot prett bla bluu blaa ..dah berapa anak?


Ahkok : belum ade rezki.InsyaAllah comin' soon..


Mulut longkang: hiskhh x efisen tul lah..!! umo dah tua bangka beb..sok2 hang trus x bley beranak baru tau..speed la sket..lembab nk mampus..cuber tgk aku..dh 5 beb..!! nih next year aku nk tmbh sorang lg tau..!


Mulut longkang: tot tett pot pot pet pet..aku dah tuko keta tau...dah pakai CRV..camry tuh aku jual..keciklah camry tuh..ni next wik BMW X6 aku sampai rasanya..dah jemu bawak CRV.Jom la aku bawa ko jalan2 nanti try test power X6..oye ko bile nk tukor keta? hehehehe

Alahai..ape lg la yg akan beliau bebelkan pasni yek..udah panas2 bernanah tinga ahkok. dgn 'idung tinggi' yg x abis2 tuh.. Terus ilang mood nk bsembang lagi..x dilayan kesian..udah dilayan asek belaiu aje yg menang becerita..sabar2


Kesian juga nasib beliau bilamana si suami 'pasang' lg satu 'madu' baru2 ini...mungkin x thn 'molot besor' minah nih gamaknye..sabor ajer la labu...moga beliau merenung kekurangan/kesalahan diri dr sudut posotif..


P/s : mcm2 feel kwn2 ..ade yg suka menunjuk2 kekayaan..ade yg suke menunjuk2 kehebatan..ade yg suka memperlekeh2 kwn2 ..ada yg suka mengajuk2 life style kwn2 lain..tp jarang2 ada kawan yg betul2 ikhlas berkawan dr hati yg tulus ikhlas skg nih..


hmm...ikutkan mcm udah malas nk bekawan ngn minah nih..tp..balik balik..aku jugak yg dicari nye..aduhai..kawan owh kawan..hmmmmmmm