July 21, 2011

Teh pelik

~Kisah di satu pagi yg harmoni~


MakBonda: napa akhir2 ni mak buat teh x sedap ye?
Aku: mmm, ok jek.xde cacat cela mak.sedap aje..

MakBonda: mak nk pencen buat teh lah
Aku: loL...bunyi mcm merajuk ni? (sengih2 smbil kenyit2 mata kt mak)

MakBonda:haaaaa!!! haaaa!!! (sambil hulur2 cawan beliau pd aku)
Aku: (haaaa!! gelak guling2 dah ni smbil tekan2 perut)

haaa!hahahaha! aku pun x berupaya nk cakap lebih2
sendiri mentafsirkan lah ye!!
.
.
.
.

patut lah x sedap.
bila masa selonggok ikan bilis lepak2 dlm teh beliau ni?


Haaa ni lah akibatnya bila mata nonton tv, tangan kopek ikan bilis, mulut besembang sambil minum teh.
Akibatnya...ikan bilis pun tersalah masuk 'port'.
Baik punya landing dlm teh makBonda aku.
Kah kah kah kah kah!!

16 comments:

kasihredha said...

pertama kali lihat ikan bilis naik taraf, masuk dalam pot....hahahahhaha

P/S : makcik..kena focus ye...hihi

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

aiyak..

berenang2 ikn bilis tu ea..heheh..

leya said...

hahaha...makcik jgn pencen g bt teh tu cuma kne lbh fokus..hehe ;p

Norhafiza said...

hahahahaha kakNo dah senak perut ni duk ketawa hahahaha...saboooo sungguh la GJ nih..mmg anak bertuah.. hahahaha

MamaEma said...

oh tidak...

kusyuk benar layan tv..

wahida said...

haha...aku ingat amende tadi dlm pot tu...

CIK JATT said...

laaa.. dah jadik teh ikan bilis dah. mesti rasa masin2 sikit. hehe

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

heeee ~ teh perisa baru

GreenJade said...

KR - hahaha itu la sis makBonda naik taraf status ikan bilis..

tu kira nasib baik dia x masukkan dlm teko sis..idak kalu dgn saye skali minum teh perisa ikan bilis hahaha

GreenJade said...

nuyui - haha terkujat ikan2 bilis tu tau. terlanding dlm pot yg aneh.hehe

GreenJade said...

leya - makcik dh sambung kontrak blk buat teh leya.dia x jd pencen hik3

GreenJade said...

Norhafiza - hihihi sy tu ari keras perut gelak sakan sis. sian maknBonda..

GreenJade said...

mamaEma - haa moral of the stori jgn layan tv smbil kopek ikan bilis..boleh mengundang bahye hahaha

GreenJade said...

wahida - tu lah makbonda kasi ternak ikan baekk punya dlm pot tu sis.kahs3

GreenJade said...

cikJatt - masin2 manis kelat gitu..euwwww hik3

GreenJade said...

rina - belum ada di pasaran ni sis.terbaru terbaik dr ladang.hahaha