September 9, 2011

Terjah ATLANTIS, The Palm Dubai

Cuaca still membahang


so kami laki-bini plan buat indoor xtvt aje lah


so..terjahlah kami ke Atlantis, The Palm Dubai...


macam2 ada di sini..hotel tercantik & mewah, waterpark tbesar, pelbagai xtvt bertema air ada di sini...


ko nk main2 mandi-manda dgn shark pon ado noks..hahaha..betul ni..serius tau. :D


tapi kami terjah The Lost Chambers aje tak larat nk pergi main dgn Dolphin bagai, xceli TLC adalah aquarium tema t'besar di dunia..tema tinggalan zmn Atlantis...


(lebih besar dr Aquaria KLCC...mungkin 10-15x lebih besar, lebih 64,000 jenis marin laut boleh ditemui di sini)


haa kan akak dh kabor Dubai ni kalu boleh sume nk plg gah...plg besor..plg tinggi..plg cun..paling sume lah


Fee: AED120/person




haaa inilah Atlantis nye..


cantik sgt..


nmpk sayup2 dr tmpt penginapan kami


Hotel nya sgt2 cantik dikelilingi aquarium terbesar The Lost Chambers & tmn tema air yg lain..


xpdc pun bermula...



hasil tinggalan zmn Atlantis purba...



byk dipertunjukkan barang2 peninggalan zmn Atlantis ini di setipa ceruk di dlm aquarium besar ini



antara lain barang2 tinggalan...
konsep melihat aquarium yg best & santai
disediakan kusyen/sofa utk santai2 melihat ikan2 berenangan

aku pon x lps kan peluang bersantai..

eh x ke juling tgk secara songsang nih kan non?


kagum aku melihat konsep hiasan dalaman aquarium ini
byk pilihan..bersantai sambil duduk @ berdiri utk melihat keindahan isi aquarium..



aku x pasti apakah bendalah ini


tp aku belasah ajelah bergedik di dlm nya..


harap2 x kena kepit dlm tu...hihihi


hubby yg leka melihat ikan2 bergurau senda..


setiap bingkai aquarium adalah berlainan design


sgt2 klasik, nmpk mewah & unik


melihat panorama isi aquarium dr jauh pon boleh..


mmg di sini ditekan kan konsep kekeluargaan


bersantai melihat ikan2 sambil beristirehat bersama2 famili


mulanya ku sangkakan statue..


tetapi ikan betul lah yu..
molek jek dia bertenggek kat meja besi tu :p




cantik sgt kaler ikan2 ni..


aku ni teruja sgt tgk byk ikan..


maka nama2 ikan tu byk aku terluput dr memori
rugi....rugi...


haa ni mak ikan yg keletihan egege


letih noks luas bebenor...suku hari pun x abis round


lihat lah muka aku tu dh letih sgt round2 dlm tu


dasar quarium tu mmg kasi aku betul2 impress


sebijik mcm tinggalan zmn purba Atlantis..mcm real..
ketinggian aquarium tuh berganda2 dr ketinggian aku
seram pulak kalu terpecah...mau hilang pulau Atlantis ni uhuhu


kalu x caye...sila tgk tu..


sgt2 tinggi ok




dah puas round...


ni last exit


cantik benor bingkai aquarium tuh


gamaknye bingkai aquarium tu aje dah sama rega dgn sebijik umah aku kuts


wakakaka




cantik lampu2 dia..


sume nye berkonsepkan hidupan dlm lautan...
owhhh bkn lampu jek..


tiang2 seri dia..


aduhhh bikin gua penasaran dong!


cantiknya..






ini dia rupa tiang2 seri sebenarnya..


(aku lupa nk snap gambor penuh..so aku cilok foto tiang2 ni ni dr incek gugle aje lah)




dah jomm..


next destinasi bakal menyusul..



2 comments:

kasihredha said...

cantiknya
teringin nak pergi
dulu abg(kandung) akak pun kerja diDubai...tp dah balik Msia dah.Rugi tak gi waktu dia masih disana dulu :)

Amie said...

bestnya dapat pi sana... tengok kulit kerang yang besar2 tu terbayanglah pulak kehidupan 7 little mermaids....