August 1, 2013

Tahap Kesakitan Manusia & Seorang Ibu



BADAN manusia boleh menanggung hanya sehingga 45 unit del kesakitan. Namun, pada masa melahirkan anak, seorang ibu merasakan sehingga 57 unit del kesakitan. Ini adalah sama dengan 20 tulang yang dipatahkan pada satu masa.

Bolehkah anda bayangkan kesakitan ibu dan kasih sayangnya?

Sumber: mr-tazkirah.blogspot.com

Ngomel KakJade: Syukur Alhamdulillah kepada-Mu kerana memberi nikmat & rahmat ini padaku..genap sudah usia Hakim 10 bulan hari ini..Syukur teramat padamu atas anugerah terindah ini :)

22 comments:

Rasp said...

setelah kita sendiri melaluinya...
barulah kita lebih memahami kan sis....

Hakim tu cam dah besor bebenor...
rupanya lum sampai setahun ye sis...

Nafira usof said...

kekuatan seorang ibu,
ALhamdulillah, Allah bagi peluang merasai kesakitan itu.:)

Rinna said...

Kejap je dah besar yer.. Alhamdullillah atas kurniaannya kan.. :)

GREENJADE said...

Rasp - betul sis..touching pulak masa post n3 tu..hehe

tu la semua org igt Hakim dah setahun..ikut baka apak dia tu..huhuhu

GREENJADE said...

Nafira- syukur teramat..rasa terharu kerana tak semua dpt merasai & melalui nya..moga saya sntiasa mnjadi org yg bsyukur :)

GREENJADE said...

Rina- itu la sis..mcm x percaya dah besor gedabak gini hero tecit ni..hehe

nita said...

hebatkan wanita bergelar ibu..

turut bersyukur kerana diberi peluang merasai kesakitan itu.

dah sepuluh bulan dah Hakim, sekejap je kan masa berlalu..

Puan Kutu said...

siapa yg pernah beranak tau la cmna sakitnya.tp sakit tu sebentar cuma hilang sekelip mata bila tgok wajah anak..

hakim dh 10bulan,dh pandai apa dah?

m.u.l.a.n said...

hensem baby dah besar.... moh raya sama...

MAY said...

hurm..tp kengkadang rasa rindu detik kelahiran itu..hehe....

Balqis Nazid said...

kalau tengok Hakim dah besar gini tak sangka...tak sangka sangat kan.... kalaulah masa boleh undur balik kita tak bagi mommy hakim jalan itik 300 meter tu kalau ingat mak aiiiii..!!! seriaunya..... hi..hi..

wahida said...

beruntung kita dapat merasainya...Alhamdulillah...

ummiross said...

hebatnya anugerah Allah kepada seorang ibu, bila menatap wajah baby, hilang segala rasa sakit kan..


Salam Aidilfitri buat Greenjade sekeluarga, maaf zahir batin.

Fiza Rahman said...

Pengorbanan seorang ibu...bertarung nyawa saat nak melahirkan.

Kejap jer dah 10 bulan yer.

GREENJADE said...

nita - syukur sgt2 nita..sekurang2nya menjati diri kan utk menjadi yg terbaik pd ibubapa n anak2 kita kan..

GREENJADE said...

Puan Kutu -Hakim baru pandai berdiri n berjalan setapak dua smbil lutut terketar2 keh3

GREENJADE said...

mulan - moh anutie..kasi le addrs boleh la Hakim serbu hihihihi

GREENJADE said...

MAY - betul May..rasa nk turn blk saat2 indah tu kan..hehe

GREENJADE said...

Balqis - kalau lah ku tahu Hakim dlm perut masa tu..sumpah ku tak meredah hutan belantara keluar masuk terowong bawah tanah tu smbil jalan2 itik..hihihih

GREENJADE said...

wahida -Alhamdulillah sis..rasa bsyukur sgt2 kita insan terpilih oleh-Nya

GREENJADE said...

umiross - salam aidilfitri utk sis n famili jugak. rasa terhibur sgt2 bila lihat wajah baby..hilang rasa sakit masa beranak tu :)

GREENJADE said...

Fiza Rahman - Alhamdulillah. a ah kejap sgt dh 10 bulan hero tecit ni.