Showing posts with label ANAK. Show all posts
Showing posts with label ANAK. Show all posts

February 21, 2019

Our precious

Cepat nya masa berlalu..


Dalam tak sedar 
sudah nak masuk tahun ke tujuh little khalifah ni menceriakan hidup ibu ayah

Moga Allah terus memberi peluang & ruang kepada kami
untuk terus membesarkan, mendidik amanah ALLAH ini menjadi somebody yg berjaya di dunia & akhirat
In Shaa Allah


Day 2, nurse bawak lari jap ke hujung katil for his BCG immunisation
 Day 3, curi2 ambil foto di NICU breastfeed room, high jaundice reading time ni 
 Suka nyakat time DBF dia
 tapi tak pernah menjadi nangisnya
mimik muka aje lebih.hahahah!!
 Day 7th, on his Aqiqah day
Penyeri
3 month
5month
Baru belajar meniarap
3years old
4 years old..
kid times..play, fun..
5/6 years old...
Really enjoy with his kindergarten time..
1st day, Standard 1 registration 2019

Alahai dah bosar anak omak.
Missed all his small times moments ohhh







September 13, 2017

Sarang Lebah?



NO NO NO ni bukan sarang lebah betul
hat ni dapat makan memang nikmat


Disebabkan dak ensem suka makan roti
ibu gigih pegi class belajar buat roti tau! 
so dari umur dak ensem 3 tahun dah serasi tekak nya
makan ibu punya homemade bun

Alhamdulillah dah pelbagai jenis roti ibu mampu buat 
sesuai dengan kehendak tekak sefamily



bun kacang merah

twin sausage
sweet plain bun ni memang favourite sefamily
sedap cicah air kopi / teh nyammm

haaa ni lah sarang lebah nye
memang favourite
cicah pulak dengan butterscotch sauce tu..nymaan tekak
gebus gebas gitu auwww!

cinnamon roll ni dak ensem tak gemar sangat
tapi ibu suuuuukaaa tau!





blossom twist rock & roll sausage ni paling favourite si dak ensem tu
tapi sayur2 tu sure dia campak ke tepi
aduhaiiii






September 12, 2017

Aksi bila mengantuk



Dak ensem actually dah mengantuk sangat tu
tapi semangat nak main di padang dengan ayah
digagahkan jua

Alhamdulillah setakat membesar ni dak ensem
belum pernah mengamuk teruk2 di public bila mengantuk
masih boleh control diri sendiri
hehehehe



#padangsetiacitymall
#heat3yearsold
#cyclingpusingtaman

Usaha Tangga Kejayaan



First time dak ensem experience memancing dengan ayah
Happy nye dapat memancing kat laut
dapat macam2 ikan
segar bugar

hihihi tipu aje

ayah dak ensem beli gajet baru
batang pancing sekali set ikan & jaket keselamatan

okay lepas ni boleh le ajak ibu pulak mancing sama2 ye


gapo tangkap ikan pesen gitu nok?
takpe usaha tangga kejayaan.gitu!

#heat3yearsold
#familybonding

His First Experience


merengek2 dak ensem mintak basikal
lama juga ibu hold until half year gitu
disebabkan kasi laluan beliau improve skill in balancing
kasi beliau master betul2 main manual skuter yg ibu beli last 2 years

So last February 2017
ibu beli lah sebiji
happy kemain

mula2 terperap jugak lah selama sebulan beliau taknak naik
asik reverse style aje
puas ngajar
dia still pakai skill reverse dia jugak

okay ibu cari trick
keluarkan basikal dia
letak di porch
sambil acah2 ugut nak jual balik hihihihi

selang seminggu selepas tu
elok aje beliau main kayuh2 siap pusing2 dalam rumah
alahai drama sungguh lah
boleh aje buat macam2 aksi kayuhan
 sengaja suka kasi ibu stress ya!!



Okay bila dah master ibu bawa beliau pusing2 taman pulak
kemain merempit corner baring dah nowdays









#mybraveboy
#heat5yearsols 



Jumpa Dentist



Dak ensem ni
suka sangat minum susu
dari siang membawa ke malam
dari malam membawa ke pagi

so then gigi pun berkerak2
cepat pulak mereput
patah2 separuh2
disebabkan beliau kurang gemar gula2
maka nya ibu syak disebabkan karat susu

jumpa dentist
pun diberitahu oleh faktor yg sama
hmmm...

maka nya berkampung lah dak ensem ni setiap bulan di klinik gigi
untuk memantau, menampal korek mana2 berkenaan.

#heatfiveyearsold
#mybraveboy





January 9, 2017

Langkawi Part 1

#Throwback 2014


Vacation from 29/12/14 - 01/01/2015


Kami banyak enjoy with the nature view...foods...beach..so then seems not so many photos were taken..all those memories keep on rewind in our memories..


lama tak naik cable car..gayat ohoiii
 muka cuak2 naik cable car.
Budak2 apa deme tau...tak reti nak gayat2 lagi..
muka pun macam takde perasaan je ye..

on top of Sky Bridge
memang kena berdukung je ...si kecik tak reti dok diam..
silap2 dua2 melayang masuk gaung
eiii...nauzubillah...ngeri aihhh
cantik view bawah tapi tak dapat le nak enjoy sangat
sebab si kecik asyik meragam..meronta2 nak turun
teringin nak berlari sini sana le tu..
nampak mendung tapi pedih gak matahari kena kulit putih suci I tu ekekkeke :p
on the way to KILIM GeoForest
kami chartered boat khas untuk kami sefamily jer
agak mencabar bawak bebudak kecik yang super active naik boat
deme mana reti duduk diam2
takpe sel-sel otak tengah berhubung
kita org tua just pantau aje..
  terpaksa le bedukung sepanjang2 dalam gua tu sebab MyHensome boy tu takut kegelapan kekdah nye..
ntah apa punya posing la momy budak tecit tu..

view yang kedapatan masa layan naik duck boat ke apa nama nye ntah..
ni on the way nak jumpak helang
jomm kite jommm!!!
ni on the way nak gi pelantar @ sangkar ikan nun..
memang best lah lepak sefamily kat sini.
kami sampai dah almost nak malam.
so dinner pun kat floating restaurant sini je...
okay nak sampai dah..
sayang pulak entah ke man hilang nya foto masa kami kasi feeding burung helang
boleh jumpa ikan pelik2 yang jarang kita jumpa 



 memang sedap masakan kat floating restaurant ni.
kami try ketam masak kari...& entah beberapa lagi recommended menu 
memang sedap, kena di tekak.. harus repeat lagi next time.

Dahh puas enjoy,..sooo jom balik balik... :p




Backdated entry

Hmmm..


Hasrat nak update blog tu ada..tapi ..'vitamin malas' tu yang lebih2..

Apa nak start ye..

Hmm..jarang2 mencoret tentang myHansome ni yer..

Sekarang dah nak masuk umur 5 tahun pun..

Baik lah..ibu start cerita mana2 dulu lah ye...hihiihihi


Dr H akan memulakan operasi klinik at anytime by now.. 
 Okeh dah ready
 Hmm..lama x masuk klinik..lupa dah tool mana patut concern dulu 
 Pesakit sedang tenat menanti turn. 
Nasib baik bawak bekal tau..kikikiki


April 23, 2015

Ubat Cacing: ZENTEL


1st time my little khalifah makan obat cacing

tu dia....
dah masuk umur 2 tahun 6 bulan baru 1st time makan obat cacing?
bukan lah lalai atau berlengah2..
tetapi disebabkan beliau kerap dijangkiti demam panas
kerap pula pergi 'menderma' di klinik

oh konfius ya apa relevan demam panas vs cacing?

tak ada kena-mengena pun
tapi dah alang2 pergi klinik
maka buat check up sekali lah samada ada tanda2 kecacingan
kekerapan bertanya pada dokter nampaknya my little khalifah tiada simptom2 kecacingan

Walaubagaiman pun sebagai langkah berjaga2..
usahakan juga diberi makan ubat cacing ini

(happy lah cacing ya dapat makan obat...sedap pula..hahaha!!!)
(kenapa dipanggil ubat cacing ya? kenapa tak dipanggil racun cacing?
(hahaha soalan cepu-cemas yang diri sendiri rasa konfius dengan soalan aku)

 muka happy lepas makan ZENTEL
dia minta tambah lagi ko!
sedap gamak nya.. :p
berperisa oren
wahhh untung bebudak zaman sekarang
ada pilihan perisa ya
disebabkan si hero suka oren
maka ibu berusaha mencari perisa oren
done!


Ngomel KakJade : untuk mengetahui lebih lanjut berkaitan cacing pada kanak2 anda boleh terjah ke blog ini:  DrZubaidi, PERLUKAH UBAT CACING UNTUK ANAK?