Showing posts with label OUTING. Show all posts
Showing posts with label OUTING. Show all posts

December 19, 2013

Seronok main pasir Batu Ferringhi


1st time bawa anak bujang ni main tepi laut....


 view depan balkoni chalet ..
#part of Batu Feringghi view#
 teruja nak pegi pantai
 Alhamdulillah cuaca cantik sgt petang tu
dapat bawa hero hirup udara laut yg fresh
 explore benda baru
mula2 geli2
 lama-lama uli2
seronok sgt dia dpt main pasir pantai
tak takut main ombak & pasir si hero ni
lain kali boleh lah ibu bawa swimming trunk kita nyelam sama2 pulak yer..
hehehehe
ayah....jommmms!!!








April 7, 2013

Closing Day: Part II (Hot Ballon Fiesta 2013, Putrajaya)

Ahad lepas kami terjah Hot Ballon Fiesta 2013 di Putrajaya
biasa dapat tahu pun bila udah hari terakhir
kali ni bernasib baik dapat tahu awal2
saja lah nak tahu kemeriahan belon panas ni

  sedia untuk berlepas 
muka mak2 nenek anak2 cucu2 yg teruja nak tengok belon panas
(sebenornye mak2 yg over..euwww :p)
 hero tecit ni suka tengok benda yg bergoyang2 ni

kami tak naik pun...tengok dari jauh ..dari tepi padang aje pun..
kalu tak silap RM20/sekepala untuk naik belon ni
tak ramai orang time kami sampai
mungkin baru lepas hujan 
tiga biji belon ni dikontrol oleh tali..maka nye ada certain height limit saja 
belon panas boleh naik ke udara
bentuk muka kucing pun ada..
on the way balik ke parking banyak juga terserempak dengan barang2 jualan
macam2 ado...
malam2 pun still ada bebudak main dekat playground ni
 ha ko! akak borong 5 ketul
seketul seploh hingget saje.
harga LELONG kata nya..
 payung ni lawa2..tapi Hakim mana sesuai pakai payung
dia kan hero Malaya!! hihihi
penat berjalan2..pergi isi minyak dulu..
ramai pula manusia dekat sini
well organize tempat makan dia..
makanan dijual pun banyak juga yg sedap2
kami order nasi ayam ..the taste mmg mables 
rezki kami dapat seat dekat dengan kipas   
ommak kao! tebakor kuali
wahhh bro masak kuey tiaw sampai nyala2 terbakar


dah!! 
anak itik terkedek2..dah..dah..jom balik...!!
:p



April 5, 2013

Closing Day: Part I


Sejak ada si hero tecit ni weekend ibunya semakin meriah & bewarna-warni
ada2 saja aktiviti outdoor utk kasi hero tecit ni happy & pandai hidup bermasyarakat
takdelah terperuk & terasa jakun bila keluar rumah nanti
dan..tak ada lah nak nangis meraung2 bila tengok muka org luar selain ibu dia..

ekceli hero tecit ni happy bila bawa jalan2
mata yg layu pun jadi cerah & segar bugar (sanggup dia tak tidur yu!!)
memang jarang meragam kecuali kalu keadaan panas yg menyebabkan
si hero berpeluh lenjun..maka itu baru lah kedengaran jeritan lemak2 merdu beliau
heheheeeeeww

Sabtu lepas bawa hero jalan2 di The Curve, Cineleisure, berfoto2gedix & makan2
Ahad nya pula bawa lg si hero keluar outdoor ke Fiesta Belon Panas di Putrajaya

 hero seronok lepak dekat taman, depan Cinaplex Cineleisure..
 
pegi mana2 pun memang bekalkan dak tecit ni dgn toys 
else bila dia bosan akan melentik2 badan nk keluar stroller
jadinya toys itu adalah sebagai penyelamat keadaan..yess!!
time kitaorang pergi tu ada DORAEMON FAIR kat Ground Floor Cathay
geram  pula tengok toys yang comel2 ni
  tak beli nanti kempunan katanya..hiks!
so rembat juga lah 3-4 ketul kat Doraemon Fair tu
paling suka porch bag ni
kecil & comel
 bahagian dalam ada 3 compartment
bahagian luar dihiasi dengan poket2 kecil di tepi dan di depan
boleh lah isi pampers, baju sepasang, baby bath, baby oil, wet tissue..  
(boleh lah isi barang2 Hakim untuk aktiviti separuh hari)
boleh bawa pegi check up baby Hakim nanti
 dah penat ..then pegi jamu tekak & isi perut di GARDEN restaurant
 akak order Hot milk with honey..
1st time try milk+honey..hmm..taste ok
 then tekak ibu bf ni selalu lapar
so order set nasi kerabu ni
tengok steak macam tak boleh penuhkan tangki besar yang kelaparan ni
taste...??
ko nilaikan berdasarkan mimik wajah hero tecit tu ek...
gitu2 aje le penilaian markah nye..heeeeee 
lain kali ibu order steak aje lah kat sini ye
menu nasi2 gini is not recommended..heeee
nasib baik le ade Chinese Family kat meja sebelah datang kasi offer coupon dorang
(baik pulak kasi aku coupon..rezki baby yg asik tersengih2 kat dorang tu gamaknye)
so bayar separuh harga aje..
selamat duit ahkak..hik


eh mana cerita belon panas ni ibu?
kite continue kat next n3 aje lah ye..

April 2, 2013

Siapa kata bawa baby kecik tak boleh masuk panggung?


Percubaan pertama bawa baby Hakim tgk wayang bersama2
nonton filem GI Joe aje pung..
lega sgt2..ini hero kecit sgt behave
ibu pulun tgk wayang dia pula sakan buat wayang..
siap berdengkur2 manja ko ya nak..
hahahaha!!

bagi mak baby yg breastfeeding gini terpaksa le pilih movie suites gini..
sbb mahukan keselesaan ibu & anak
(biasa ke sini dgn hubby aje..tp kali ni  pegi dgn my hero & makBondaku..)
(tak sabor tggu hubby balik Mesia cuti2 sakan ni)
yg best nye..semasa nyusu baby takde lah org nk tertoleh2 tengok kite
takde le tersinggung atau disingung dek siku jiran sebelah semasa ber'bf'
sgt2 privacy.
:)

sesiapa yg berminat bolehlah berkunjung ke Platinum suites ni di alamat:-

Cathay Cineplex Cineleisure
Level 2 and 2M
e@Curve
No.2 Jalan PJU 7/3 Mutiara Damansara 

47800Petaling Jaya
Tel:            1-300-886684      

memang berbaloi2 sbb byk facilities disediakan

 lobi (bahagian luar) facing garden, sambil rest minda sambil diurut2 oleh massage chair..
 disediakan kemudahan internet juga
 ruang panggung yg sangat selesa
ruang lobi (bahagian dalam)..
belum masuk pun dah rasa mcm nk tidur aje kat lobi ni.

Credit to foto's owner..forgotten fm which site I've taken this photos..

ibu layan G.I Joe bersama dengkuran manja si Hakim.. :p


March 5, 2013

Fun fair the nightmare


Godek2 foto2 lama
terserempak foto2 kami ke fun fair
(kejadian sebelum kehadiran baby Hakim)

tersengih2 sorang2 terkenang kisah di fun fair..
abeng...I'm still remember the nite kita kat atas buai pusing2 tu
serius kami berdua rasa mcm nk terjun aje daripada atas buai tu
rasa tak selamat sgt kat atas tu..pala lutut goyang2 gigil2
udah le hujan, bergoyang2 pulak2, bunyi pun berkeriut2 mcm nk tercabut aje skru nye


hahaha mmg haru biru kelabu lah..!

tp mmg best buat keje gile gini
biasanye penuh dgn anak2 kecil kat fun fair
tp dlm keriuhan anak2 kecil..terselit couple remaja purba ni (hahaha kami berdua la tu)


ala2 main dart..ntah x tau pe name game ni.. 


menangguk itik dlm kolam..














tembak bang jgn x tembak













antara hadiah kemenagan kami..yeay!!
ada few items lg..tp xde pulak fotonye..aihhh













buai ni very scary yu..bunyi-bunyian skru yg sumbang2 masa berpusing
tu dok terngiang2 lg..hak hak hak :p