Showing posts with label Personal. Show all posts
Showing posts with label Personal. Show all posts

February 21, 2019

Our precious

Cepat nya masa berlalu..


Dalam tak sedar 
sudah nak masuk tahun ke tujuh little khalifah ni menceriakan hidup ibu ayah

Moga Allah terus memberi peluang & ruang kepada kami
untuk terus membesarkan, mendidik amanah ALLAH ini menjadi somebody yg berjaya di dunia & akhirat
In Shaa Allah


Day 2, nurse bawak lari jap ke hujung katil for his BCG immunisation
 Day 3, curi2 ambil foto di NICU breastfeed room, high jaundice reading time ni 
 Suka nyakat time DBF dia
 tapi tak pernah menjadi nangisnya
mimik muka aje lebih.hahahah!!
 Day 7th, on his Aqiqah day
Penyeri
3 month
5month
Baru belajar meniarap
3years old
4 years old..
kid times..play, fun..
5/6 years old...
Really enjoy with his kindergarten time..
1st day, Standard 1 registration 2019

Alahai dah bosar anak omak.
Missed all his small times moments ohhh







March 17, 2015

Si Little Khalifah


Dialog anak tunggal...

 


Shaye paling tak suka tengok rumah kemas..
saya jadi pening kepala..mata pun berpinar2 aje :p
tangan pun mula lah terasa gatal2 & bersedia untuk aksi berikut nya...
yesss!!!


ahaa!!
oh ibu tak nampak lah
mari kite terjun bintang ...naik ..terjun bintang lagi...sepah2...
hmm....tak ada pula suara ibu menjerit..
pelik lah..??


ok fine!
apa kata shaye panjat grill pulak
dah letih ni 'mengems' dalam rumah dari tadi
mana tau ibu datang ke depan main2 dgn shaye..
 bosan ni asik main sorang2 saje



 haaa ok ok saya pasti ibu akan menjerit selepas tengok stunt terbaik shaye ni..
yesss!!
shaye berjaye..!!
ikut terkocoh-kacah datang terjengil2 bijit mata!
oh lega...nasib baik ibu tak jentik kaki shaye.. 

ok lah...kasi mood marah ibu turun ya
kite main2 beskal2 pusing2 Malaya sama toy
zam..zam...ala..kazaammmmm!!
 eiii tak best lah pusing2
rasa pening kepala pulak..
kite lepak sekejap dalm laci
bagus ni...line clear
ibu tak nampak


 takpe lah...rest sekejap main pen
leceh pulak asik tulis2 conteng2 kertas
apa kata shaye test men-canting..conteng kat dinding, perabot?
ok saya rasa lagi thrill kalau shaye conteng badan sendiri
ini confirm ibu menjerit sakan ni!
shaye rasa suke bila ibu marah2 manja 
hahahaha!! (gelak jahat)


ok lah shaye dah banyak buat ibu kena heart attack
shaye janji akan berubah jadi budak nerd pula (syhhh ini berlakon aje depan ibu tau)
shaye paling sayang dokter play set ni
amacam? shaye ade gaya bakal dokter tak?


 saya jadikan toys saya sebagai bahan eksperimen @ ujikaji
semua toys shaye...akan selalu shaye buat check-up, injek sini-sana
ala2 injeksen imunisasi lah macham shaye kecit2 dulu..
ini kerana shaye mau pastikan semua toys shaye dlm keadaan sihat sejahtera selalu
heeeeeeeee

ok...fine!
kalau mood saya ok..shaya akan main diam2 di meja makan..
tapi shaya pun pelik sebab shaye cuma boleh bertahan selama 2-3 minit
selepas itu semua barang dan dengan shaye sendiri hilang dari radar
hahahaha!
ok fine tak lawak!
:p

 ibu jangan marah..
shaye kasi senyum yg paaaling maaanis-mesra...
kasi mood ibu mesra selalu..
hehehhe
:p



March 7, 2013

WohoO!


Lately cuaca sgt panas
terik

tapi..kalu panas
kenapa ketiak aje yg terlebih panas ya?
kalu berkipas pun mesti kat ketiak yg lebih2
cer cite...

keh keh keh ape punye soklan la ini kakJade..




Ngomel KakJade: bile kepala miong2 melanda...mula le keluar vintang2 di udara..:p..ehh japp japp..pagi tadi isi petrol ternampak kat screen 2.90/per litre? Betul ke RON97 dah increase ni? akak terlepas announcement ke? ke mata akak yg miong2 pagi tadi?haihhhh laaa



June 22, 2012

Vietnam Part I: Mekong Delta

Hahaha entry berHabok dah ni
terperap di draft folder since March

err nak cerita pun dh ingat-lupa-ingat-lupa
tak tahu mana nk start dulu
di sbb kan akak suke Mekong Delta so
mari lah menjamu mata di Mekong Delta dulu yeahhh
layan aje lah n3 penuh foto selambak ni yer..
hihihihihi
di jetty sebelum berlepas ke Mekong
muka keriangan
row row row row yr boat

 uihhh kuat bebenor opah vietnam nih
menten aje kemudi sampan 
(err aku tak tahu ape deme panggil sampan kecik nih yer..?) 
kami dibawa ke sebuah pasar di tepi tebing Sg Mekong  
uikhhh laju bebenor deme ni bawak sampan
mungkin nak kejor trip gamaknye..
setibanya kami disambut dgn sedikit jamuan..
 kami dihidangkan dgn minuman 
madu yg dicampur air suam dan limau kasturi
sedap juga taste dia..must try lg ;)
juga dijamu dgn kuih-muih tempatan
agak similir to Malaysian food kan..? 
layanan 1st class yu! ;)
 lepak2...exsesais mulut sebelum aktiviti seterusnya.. 
wallawehh disudahi dgn hidangan buah-buahan tempatan
kami kemudiannye dibawa bersiar2 sekitar pasar..
ohh aku syak ular sawa tu takut dgn aku...
maka aku pun nyuruk dendiam saje di belakang
keh keh keh :p
 hahaha muka ketat
aku takut lah kalu tetiba lebah tu masuk dlm baju ke
or masuk dlm tudung ke??
mau aku meraung satu kampung
so pegang cuit2 aje lah :))
eh pesal patploh kali aku ejas foto ni still terbalik gini aih??
selepas itu kami dibawa ke tempat perusahaan kecik pembuatan berasaskan kelapa
aku mencuba kopek kelapa..
somput juga dado nk ngabih kan sebiji
(err takde lahh..tu posing acah2 je..kalu betul2 mau tecabot siku aku)
banyak juga produk yg bleh dihasilkan dr kelapa & bahagian2 lainnya ya
...antaranya...
gula-gula
sabun..pun dari kelapa..
henbeg dr tempurung kelapa..
 pelbagai aksesori juga...
dan byk lagi lah..
dah maleh nk upload lg
hehehe :p



June 12, 2012

Ulang-ulang..

Tu dia..
cerita dh lapuk berhabok baru nk publish
gara2 sindrom penyakit 'mim-alif-lam-sin' yg tak kebah2 lately
hek hek hek :p

Ni hasil terjahan di Pesta Buku Antarabangsa di PWTC tempoh hari..
asyik dok belek2..dok ulang2 baca..
pasni kena borong novel2 & majalah2 lain pulak lah..


lately gile sangat dengan SUDOKU puzzle
tak boleh miss walopon sehari
rasa tak complete MY DAY gitu
ehek eheks :p


~foto ihsan dr incek Google~

Boring? Jom le sama2 play @ SUDOKU ONLINE